Scroll Top

Restaurant DAS 1219

31-08-2016 / Bloc personal de Ramon Roset
Das1219

El restaurant DAS 1219 és, en la meva opinió, una de les millors opcions gastronòmiques que hi ha ara mateix a la Cerdanya. Amb una cuina elaborada basada en el producte local i de temporada, el xef Ricard Borràs ha sabut trobar l’equilibri entre la cuina tradicional de muntanya típica de la Cerdanya i les noves tendències gastronòmiques, amb alguna picada d’ullet a la cuina de fusió asiàtica.

El restaurant és elegant, ben decorat i tan la vaixella com la cristalleria estan molt ben triades. Un dimarts al migdia del mes d’agost, en plena temporada vacacional, estava ple de gom a gom d’un públic de perfil “upper diagonal” on la majoria dels comensals semblaven sortits dels corners de la secció de moda d’home del Corte Inglés. Molta presencia de famílies. Em vaig quedar amb les ganes de poder gaudir del reservat que té amb vistes al celler del restaurant.
 
Acompanyat del bon amic Pere Pujol que, apart de ser un gran elaborador de formatges i propietari de la formatgeria Molí de Ger, és un gormand contrastat, li havíem demanat al Ricard que ens fes un menú degustació al seu criteri i cal dir que vàrem poder gaudir d’un àpat memorable. Va ser l’experiència gastronòmica de l’estiu. Ara mateix un restaurant imprescindible si es va a la Cerdanya.
 
Una de les singularitats del DAS 1219 és que la tria del vi es fa directament al celler, on hi té exposades al voltant de 180 referències de vins i escumosos.
 
Amants de les bombolles, com som tots dos, vàrem obrir l’àpat amb un escumós Clàssic Penedès, l’AT Roca Brut Rosat 2014, un escumós elaborat amb un 50% de macabeu, un 40% de monestrell i un 10% de garnatxa, fresc, amb bona acidesa, notes afruitades de maduixa i amb un final lleugerament dolcenc que ens va obrir la gana i va acompanyar amb perfecció els aperitius i la primera part de l’àpat.
 
 
 
La segona part de l’àpat la vàrem acompanyar d’un vi de Chinon, a la regió francesa del Loira, el  Marc Brédif Chinon 2012, un monovarietal de cabernet franc, jove, ple d’aromes de fruites del bosc, rodó i elegant.
 
 
 
A continuació podeu veure amb imatges els plats que vàrem poder gaudir, dels quals en vull destacar dos, que han passat als anals de la meva memòria gastronòmica:
 
  • l’ou a baixa temperatura, parmentier de patata, rossinyols, bolets de card i tòfona d’estiu, un plat deliciós que et fa tocar el cel i que no pararies de menjar-ne
  • els raviolis farcits de foie amb crema de tòfona i ceba caramel·litzada, tot un homenatge als sentits.
 
APERITIUS
 
 
 
ENTRANTS
 
 
LA SEQÜÈNCIA 
 
 
 
 
EL RECORDATORI
 
 
UN TOC D’UNTUOSITAT
 
 
PER REFRESCAR
 
 
EL REMAT LLAMINER
 
 
 
Puntuació: 4,5/5
DAS 1219
Plaça Major, 1
17538 – Das
972 89 41 90

Related Posts

Leave a comment