Scroll Top

TASTAEMOCIONS A L’ANIVERSARI DE LA MARGA

marga1

A la Marga li encanten els formatges. Una companya de fenia li havia parlat en diverses ocasions de la fantàstica experiència que havia viscut en un dels nostres tastos i va pensar que un tast de formatges i vins podia ser una bona manera de celebrar el seu aniversari. I així ho ha fet. Arribat el dia del seu aniversari va convocar a una colla d’amics i nosaltres vàrem fer la resta.

En aquesta ocasió la Marga i els seus amics van poder gaudir de la següent tria de formatges artesans de Catalunya:

El Tou del Lluçanès, un excepcional formatge creat per la Paula Fonollà a la formatgeria Reixagó d’Olost de Lluçanès, elaborat amb llet crua de vaca, de pasta tova i pell florida, que nosaltres vàrem afinar per tal que estes al punt òptim de proteòlisi en el moment de la seva degustació.

El Botàs, el ja clàssic i addictiu formatge que elabora el Pere Pujol a la seva formatgeria del Molí de Ger amb llet crua de vaca i que destaca per les aromes punxants de la seva pell rentada.

El Tou dels Cadells de la formatgeria de Veciana. Si el seu madurat de cabra és ja un formatge de culte, la seva pasta tova i pell florida de llet crua de cabra encara és una joia per descobrir.

El Miner de la formatgeria d’Espinelves. Del cor de les Guilleries ens arriba aquest formatge elaborat amb llet crua de cabra i madurat a l’interior d’una cova natural situada al mig del bosc. Una creació d’un dels formatgers més joves de Catalunya, l’Oriol Brugués.

El tast es va acabar amb dos dels formatges més extraordinaris que s’elaboren a Catalunya, dues pastes toves i pell florida elaborats amb llet crua d’ovella. Iguals de concepte però radicalment diferents organolèpticament. Un festival d’aromes i sabors.

El Tou de la formatgeria Casa Mateu. Si guanya la medalla d’or cada any al concurs de formatges artesans del Pirineu que es celebra a la Seu d’Urgell no és per casualitat. Una obra mestre de la Clara Ferrando elaborada a Surp, a la Vall d’Àssua (Pallars Sobirà).

El Puit Rústic de la formatgeria Valette de Sant Llorenç de Morunys. La singularitat de les aromes i els sabors d’aquest formatge creat per la Clara Ferriol no deixa indiferent a ningú. Un formatge únic i excepcional.

Per acompanyar a totes aquestes joies vàrem fer la següent tria de vins catalans:

Babalà 2016. Muscat i carinyena blanca. Celler Cooperatiu d’Espolla. Alt Empordà.
Masia Freyé 2016. Chardonnay i xarel·lo. Celler Domènech Vidal. DO Penedès.
Sepo 2016. Pansa Blanca. Celler Raventós d’Alella. DO Alella
Els Nanos 2015. Macabeu. Celler Josep Foraster. DO Conca de Barberà
Copos blanc 2016. Garnatxa Blanca. Cellers Unió. DO Terra Alta
Cava OH! Brut. Macabeu, xarel·lo i parellada. Caves Oliveda. DO CAVA.

Related Posts

Leave a comment